Odczyt temperatury, ciśnienia i poziomu oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mieszczu
    Drive
    • 2009
    • 40

    Odczyt temperatury, ciśnienia i poziomu oleju

    Zaje...fajne towarzycho :twisted: Dzięki wszystkim za spotkanie...
    Mirek, dzięki za linka do listwy...
    Do zobaczyska na kolejnych spotach...
    Zdrowych i spokojnych świąt...

    Krzysiek, byłeś dzielny z tą pizzą :diabelski_usmiech
  • franek4always
    Drive
    • 2008
    • 58

    #2
    Odczyt temperatury, ciśnienia i poziomu oleju

    Które wartości odczytu bloków pomiarowych silnika odpowiadają za temperaturę, ciśnienie i poziom oleju?

    Dane sterownika poniżej:
    Address 01: Engine (BSE) Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
    Part No SW: 06A 906 033 NT HW: 06A 906 033 MP
    Component: BSE S71 1.6 2V 8459

    Komentarz

    • kecaj
      RS
      • 2009
      • 1511
      • Superb II (3T4)

      #3
      franek4always, te dane są chyba w Instruments (zestaw wskaźników).
      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

      Komentarz

      • Wojtenio
        L&K
        • 2012
        • 1095
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        Temperaturę oleju znajdziesz w sterowniku licznika czyli instruments 17 , potem Advanced Measuring Values i wybierasz odhaczając interesujące Cię pozycje w ramce . Poziom oleju w sterowniku silnika 01 i albo w Advan. Meas. Values. i też wybierasz pozycję w ramce , albo bloki pomiarowe grupa 009 , temperatura oleju grupa 134 . Ciśnienia oleju jako konkretnej wartości nie widziałem ( brak sensora tego parametru ) .

        Komentarz

        • franek4always
          Drive
          • 2008
          • 58

          #5
          Dziwna sprawa z tym czujnikiem poziomu oleju. Przed i po wymianie pokazuje dokładnie to samo: 54.5 mm - a na bagnecie więcej o jakieś 3-4 mm

          A przy okazji jak jest wyliczana wartość: Oil Warning Treshold - bo u mnie nie jest to wartość stała i oscyluje od 31 do 34 (chyba procent)?
          Załączone pliki

          Komentarz

          • ajoter
            Ambiente
            • 2012
            • 152
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Podczepie sie do tematu.
            Podczepilem sie dzisiaj kablem do swojego szkodnika. Vcds nie wyplul zadnych bledow, ale rzucilo mi sie w oczy ze w grupie engine blok 029 wartosc poziomu oleju jest 0.0mm natomiast jak wejde w grupe instrumentation nie pamietam ktory blok, to wartosc poziomu oleju mam OK. Temperature oleju w jednej jak i drugiej grupie wskazuje prawidlowo.Auto przez 2 dni stalo.Jak uruchomiem silnik to temperatura oleju rosla a wartosc poziomu oleju caly czas pokazuje na 0. Sprawdzilem na bagnecie i poziom oleju jest pomiedzy min a max- czyli ok. Troche dla mnie to dziwne,ale gdyby byl czujnik walniety to vcds pokazalby jakies bledy chyba ze jest to zalezne od wersji silnika/czujnika. Hymm moze muszze przejechac jakis kawalek ??


            Sprawa nie aktualna - po przejechaniu kilku km poziom oleju w vcds sie pokazał.

            Komentarz

            • wojtekmmm1
              Classic
              • 2014
              • 23

              #7
              Odczyt temperatury oleju - tylko który ?

              Witam.
              Moja kwestia pasuje do tego tematu więc nie będę zakładał nowego.

              Sprawa dotyczy odczytu temperatury oleju.
              Jak wiadomo korzystając np z VCDS-a można odczytać ją w moim aucie albo z ECU silnika (blok pomiarowy nr 134, pozycja 1) lub z zegarów (pozycja nr 136 na liście 'Advanced Measuring Values'). Koledzy pisali o tym wyżej. Rzecz w tym, że wartości te różnią się - przynajmniej u mnie - jakby mierzone były w różnych miejscach.
              Wyjaśniam o co chodzi:
              Po uruchomieniu zimnego silnika widać, że temperatura czytana z silnika rośnie dużo szybciej niż ta czytana z zegarów (choć na starcie są jednakowe). Róznice sięgać mogą po pewnym czasie nawet kilkunastu stopni.
              Gdy temperatura ustabilizuje się juz na pewnym poziomie (np 80 st C) to oba odczyty wyrównują sie z czasem. Wyrównują sie także gdy np rozgrzejemy troche sinik a potem wyłaczymy go na parę minut i ponownie uruchomimy. Wtedy odczyty temperatur są juz podobne (+/- 1 stopień).
              Z zachowania wygląda jakby były np. dwa czujniki temperatury oleju umieszczone w różnych miejscach - ale nic nie wiem aby był więcej niż jeden taki czujnik.

              Sprawa wzięła sie stąd, że chcąc znać temperaturę oleju zrobiłem sobie na Arduino mały, zgrabny układ podłaczany do złacza OBD i wyświetlający interesujące mnie parametry - w tym temperaturę oleju. Ale niestety nie wiem teraz która z wartości to rzeczywista temperatura mojego oleju.
              Problem zauważyłem bo dzięki mojemu układowi mogę na bieżąco i w tym samym czasie wyświetlać i porównywać oba wspomniane odczyty temperatury (wygodniej niż VCDS-em, gdzie przełaczanie między sterownikami trwa chwilę i pewnie dlatego w pierwszej chwili nie zauważyłem problemu).
              Myślałem na poczatku, że mam jakis bład w oprogramowaniu mojego układu ale sprawdzając to VCDS-em stwierdziłem, że jest całkiem podobnie więc to nie problem mojego układu. Więc o co chodzi ?

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                wojtekmmm1, czujnik jest niby podłączony do zegarów, ale wydaje mi się, że z temp. oleju może być zrobiony ten sam myk co z temp. wody, czyli wartość "używana" przez zegary jest sztucznie "stabilizowana" ( np. wskaźnik temp wody pokazuje 90st w przedziale realnej temp. chyba 70-100 st ), żeby szybkie, chwilowe zmiany nie powodowały "niepokojących" skoków temp. oleju. Podejrzewam, że prawdziwa wartość to ta z ECU silnika.
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                Pracuję...